Ledigt, julklappar och en vacker nyårsblomma

Nu är det äntligen dags för ledighet.
Julen var kort i år och tre av mellandagarna var det jobb för mig och Patriks del.
Men nu håller vi nyårsledigt.
 
En skön hemmadag med vår lilla kisse Maya.
Många korta promenader i trädgården blev det idag.
 
 
Jag passade på att ta en möss-selfie.
Fick en så fin och skön mössa av mamma i julklapp.
Hon har stickat den själv.
Åååh vad glad jag blev för den här mössan.
 
 
Som ni kanske vet lottar vi vem vi ska köpa julklapp till i familjen.
I år köpte min svåger Mattias julklapp till mig.
Idag har jag hängt upp den i växthuset.
Letade upp alla små ljuslyktor jag kunde hitta här hemma och placerade dem i krokarna.
Ikväll lyser det vackert i växthuset.
 
 
Misstänker att min syster dock hade ett finger med i spelet i valet av denna julklapp.
(Tur det!)
Imorgon på Nyårsafton skall jag tända så många ljus jag kan i trädgården!
 
 
Den här maffiga azalean fick vi av vår hyresvärd i nyårsgåva.
Så gulligt av honom.
Jättefin!
Nu gäller det att sköta om den riktigt väl.
 
Önskar er alla ett Gott slut på 2016.
Kram P ❤
1 visells.blogg.se:

skriven

Detsamma till er. Kram

2 Yvonne:

skriven

Fin mössa och blomma du fått!
Roligt med presenter som man tycker om.
Kram

Svar: Kramar till dig Yvonne
Petra Svensson

Kommentera här: