Ljusverkstan

Det andra av de två nyfunna smultronställena från i fredags kommer här.
Ljusverkstan i Gällared.
Här hos härligt glada och spontana Gunnel stöps  det ljus året om.
I olika modeller, men alltid vita!
 
 
Mycket fint fanns det att titta på och köpa med sig hem. 
Jag passade på att köpa en present och ljus till mig själv.
 
 
Lite annat smått och gott fanns det också om man ville ha mysiga filtar mm.
Vi bekantade oss lite med Gunnel och fick ta ett par bilder inne i verkstan med.
 
Här tillverkars tunna långa ljus.
Sådana här köpte jag till våra Georg Jensen ljusstakar.
 
 
Glada Gunnel fick så klart också vara med på bild.
En sprudlande positiv kvinna.
 
 
Om ni har vägarna förbi Gällared så stanna till hos Gunnel.
Det är ett fint ställe.
Jag är riktigt sugen på att anmäla mig till en kurs hos henne.
Kanske bara skulle göra det för att det verkar väldigt kul och för att jag gillar ljus. 
 
Kram P 🌻
1 Gunnel:

skriven

Så trevligt blogginlägg och kul att ni kom på besök i fredags. Så bra att du tipsar om besöksmål på hemmaplan // kram

Svar: Kul att du kikar på bloggen. Fortsätt gärna med det! Kram Petra
Petra Svensson

Kommentera här: