Tyst och lugn

Efter en hel dag med värkande huvud, (nej, det har inte gett med sig än)
har jag bestämt mig för en tyst och lugn kväll.
Ett av mina bästa sätt att finna ro är att vara i trädgården.
Stod länge vid spaljén i trädgården ikväll och plockade en stor bukett med luktärter.
 
 
På byrån i vardagsrummet har jag tänt ljus och ställt luktärterna mitt i.
Doftljuset från Petras får hjälpa till att bidraga till väldoften.
 
En brasa sprakar och lugnet infinner sig.
Sätter mig i mitt soffhörn och njuter av det tysta och stilla.
 
 
Funderar lite på hur jag skall få till det sista i "mitt" egna lugna rum på
övervåningen som Patrik håller på att fixa med. Återkommer till detta projekt en annan
dag när både han och jag är helt klara och kan visa resultatet.
 
Ett rum för läsning och ro skall det bli.
Utan tv och telefon!
Kanske kan datorn få komma in (om den uppför sig)
för bloggandet är en av mina "Må bra saker".
Det är bara "Må bra saker" som skall få vara i Lugna rummet!
 
Nu kaffe och en pytteliten chokladbit!
Kram P
1 Anna Törngren:

skriven

Men du...
Vad är det med ditt huvud och värk?
Hade jag haft så ont hade jag nog ätit STOR chokladbit.

Tahandomdigkramar
Kusinen

Svar: Hade tyvärr inte mer choklad hemma:-( Tror jag köper en rejäl bit idag. Kram och fin fredag till dig.
Petra Svensson

2 Yvonne:

skriven

Vilken underbar bukett, luktärtor är så väldoftande! Fint att du får ett måbrarum. Ta hand om dig på bästa sätt så att värken försvinner!
Kram

Kommentera här: