En härlig dag i Göteborg

Igår hade vi en så bra och rolig dag.
Gav oss iväg tidigt mot Göteborg.
Vi började med Bokmässan på Svenska Mässan.
Måste tyvärr säga att jag blev en smula besviken, för fy vad mycket folk, supertrångt och varmt.
Man kunde ju knappt gå där inne.
Fick dock lite nya boktips som jag redan lagt in min favoritlista på Bokus!
 
 
Efter Bokmässan promenerade vi genom staden ner mot Saluhallen och Kungstorget.
Hade fått tips om ett par bra restauranger av mina arbetskamrater.
Vi valde El Corazón.
Underbart goda tapas och iskall öl.
Vilket ställe, måste återvända hit nästa gång vi är i Götet!
 

Sen strosade vi vidare ner mot Lilla Bommen.
På Café Bommen satt vi oss och njöt av en god Cappuccino i solen.
Sen var det dags att gå in i mörkret på GöteborgsOperan.
Vi såg en för mig okänd musikal, Crazy for you!
Vilken föreställning.
Färgsprakande, rolig och välspelad.
 

Vi hade en jättebra och mysig dag i Göteborg!
Kommer spara den här dagen i min minnespåse.
 
Hemma väntade en go liten kisse som hade blivit väl omhändertagen av "mormor".
 

Sådana här dagar är så härliga dagar tycker jag!
Kram P
 
1 Anna Törngren:

skriven

Vilken fin dag ni verkar ha haft.
Bokmässan är inget för mig. Skulle nog svimma och må kräx som jag gjorde som barn.

Kram
Kusinen som fick besök av din pappa i lördags!

Svar: Lilla pappa ja! Han sa att han varit hos dig. Han och morbror Nisse hade visst gått fullständigt crazy på Arla och handlat massor av OST. Fick en hel kasse när vi var hemma i Vanered igår! Jag tror jag beställer mina böcker på Bokus, lugnare och mycket skönare. Kramar från kusinen bland lök och morötter!
Petra Svensson

2 Yvonne:

skriven

Vilken härlig dag ni fick!
Kram

Kommentera här: