Heja Ebba!

Jag följer Ebba Kleberg von Sydow på både Instagram och
hennes blogg varje dag.
Igår hade Ebba lagt ut en bild på Instagram på sig själv som på några få minuter skapade en hel debatt
på sociala medier.
 
Bara en kort stund efter Ebba lagt ut bilden är det någon som kommenterar bilden med följande kommentar!
 
-Gravid?
 
Jag blir bara så trött, va fan!
Varför?
Jag fattar inte!
 
Gick och retade mig på denna för mig helt okända människa.
Man får inte fråga så tycker jag!
Skulle aldrig få för mig att fråga eller kommentera något sådant.
 
Efter några timmar kommer ett inlägg på Ebbas blogg.
Bra jobbat Ebba, bara på dem som inte har bättre förstånd!
 
HUR kan man fråga över huvud taget?
 
Ni som inte sett inlägget Ebba gjorde. Kolla här.
http://blogg.svt.se/ebba/2015/03/fraga-aldrig-forstatt/
 
Det citat hämtat från Magdalena Ribbing i Ebbas inlägg är det många som borde läsa och ta till sig.
 
Det verkar som om det vore etablerat att lägga sig i om andra människor ska ha barn – en fråga som jag upprepade gånger sagt aldrig borde ställas. Man får inte fråga om någon ska ha barn, när någon ska ha barn, om någon vill eller inte vill ha barn, i så fall varför. Det har ingen annan ett dugg att göra med! Inte en nära vän, inte en kollega, inte någon utom de två berörda föräldrarna
 
Jag vet hur det känns att få frågan, tro mig.
Har fått den så många gånger:-(
Jag håller med Ebba, FRÅGA ALDRIG, Ok?
 
Tänk er för, ni sårar med era helt obefogade frågor!
 
Barn är en gåva man får, inget man skaffar sig.
 
Petra.
 
 
 
1 anna törngren:

skriven

Du har så rätt!
Barn är en gåva och verkligen inte en självklarhet.

Miljoner kramar
kusinen

Kommentera här: