Söndagspyssel

Har haft en ganska lugn och skön söndag.
Har småpulat lite hemma och bara låtit dagen flyta på.
 
Band upp, klippte och städade lite i växthuset idag.
 
 
 
Tomater och gurkor fick lite extra stöd och en del blad klippte jag bort.
 
 
Fikon, oliv och citroner fick citrusnäring.
Det är mysigt att pyssla i växthuset tycker jag!
 
På framsidan vid uteplatsen gjorde jag en bänk.
Där har jag satt lite pynt och mina stora tagetes.
 
 
I eftermiddag tog vi en cykeltur.
Stannade till på Gammalt & Nytt i Fröslida.
Hittade tre små fina ting som fick följa med mig hem i cykelkorgen.
 
Ikväll doftar det gott av nyslaget gräs från åkrarna runt om oss. 
Det skall bli vackert väder sägs det!
Och jag tror nog det är sant, för gamla bönder brukar inte ha fel!
Detta är sommar för mig, doften av nyslaget gräs.
 
 
Imorgon är det dags att gå till jobbet igen.
20 dagar kvar att jobba innan det är dags för nästa semester!
 
Nu tar jag kväll, teet är slut och det börjar skymma i uterummet.
Natti Natti.
Kram P♡
1 anna törngren:

skriven

Skönt med avkoppling och små pill i trädgården.

Kram
Kusinen

Kommentera här: