Petras dag och Mayas........

Idag den 29 juni står det Petra i almanackan.
Min  namnsdag.
Mamma och pappa grattade med en fin fin bok.
Magisk Sommar🌼
 
 
Jag blev jätteglad för boken.
Har redan hittat goda recept jag skall testa snarast.
Tack snälla mamma och pappa♡
 
I eftermiddag när vi kom hem från jobbet tog vi som vanligt ut Maya en stund.
Idag ville hon vara ute på åkern i det nyslagna gräset.
Hon satt bara där en liten stund innan både hon och jag upptäckte något under gräset.
Där i ett hål tittade en vattensork upp.
Med ett säkert slag med tassen nitade Maya odjuret.
 
 
Det är bra jobbat av en kissekatt som är innekatt och dessutom bara är ute i koppel.
En riktig best fångade hon idag vår jägare.
 
Ikväll skall jag hålla koll i fönstret om jag ser räven jaga på åkern.
Räven brukar komma fram på åkrarna när gräset är nyslaget för att jaga.
Tur vår lilla jägarkatt är inne då!
Kram P♡
1 Yvonne:

skriven

Fy fåglarna vilken best lilla Maya fångade! Usch, jag avskyr råttor, sorkar och möss, men bra gjort Maya. Men inte är det väl du Petra som håller i odjuret? Skulle aldrig jag göra i alla fall.
Ha det gott! Kram

Svar: Hi hi, nej det är Patrik som håller i pinnen sorken hänger på.
Petra Svensson

2 anna törngren:

skriven

HERRE GUD!!!
och grattis i efterskott på namnsdagen.

Kram
Annapanna

Svar: Tack snälla!
Petra Svensson

3 visells.blogg.se:

skriven

Det var ett riktigt byte hon fångat.

Kommentera här: