Älskade hyacinter

Jag kan liksom inte få nog av hyacinter.
Har kört med vita hyacinter hela december här hemma.
Sparar dessutom alla överblommade lökar i en låda.
Skall plantera ut alla lökar i trädgården till våren är det tänkt.
 
Idag sålde de ut hyacinter för 5:-/st i mataffären.
Jag gick bananas och köpte en hel kasse.
Nu står de uppställda på en bricka i hallen. 
 
 
Alla skall få hoppa ner i hyacintglas och vaser så småningom.
Denna gången blev det inte en enda vit (fanns tyvärr inte).
Tänk vad det kommer dofta gott!
 
Fler blommor kom idag!
En fantastisk stor vit azalea fick vi av hyresvärden som kom och 
önskade Gott Nytt År!
 
 
Azalea är en av mina favoritvinterblommor! 
Vit dessutom.
Snällt av hyresvärden att titta förbi med en så fin blomma.
 
Nu tror jag det får bli sängen för min del.
En förkylning ligger i startgroparna tror jag minsann.
 
Imorgon är det årets sista dag.
Nyårsafton!
 
Gott slut på 2015 önskar jag er alla,
Kram P♡
 
1 visells.blogg.se:

skriven

Hoppas du klarat dig ifrån förkylningen. Ni får ha en bra Nyårsafton. Kram

Svar: Tyvärr inte! Men det får gå ändå. Tur vi bara ska vara hemma och ta det lugnt.Gott nytt år till er fina ni. Kram
Petra Svensson

Kommentera här: