Måndag igen

Måndag och ny vecka.
Jag har varit och lämnat vårt lapptäcke/överkast på
Fabriksbutiken i Kinnared.
Världens bästa sömmerska skall ta sig an att sy på baksida på
det fina lapptäcket min svärmor sytt.
 

Marita, sätt nu igång och "make some magic"
Jag litar på dig!
Det kommer bli sketabra tror jag.
 
Ikväll var det dags att skörda några av våra aubergine från växthuset.
Ett par av dem hade vuxit sig stora nog nu.
 
 
Av dessa auberginer och lite andra grönsaker blev det en supergod
Caponata som enligt Allt om mat är Siciliens svar på Ratatouille.
Mycket gott, vi valde att steka lövbiff till.
Smarrigt och enkelt.
 
Nu tar jag kvällen, kryper ner i sängen med boken, katten och gubben och läser och lyssnar på regnet.
Om man skall tro SMHI skall det komma massor av regn.
 
Hoppas ni haft en bra måndag!
Kram P
 
 
1 visells.blogg.se:

skriven

Vilket fint lapptäcke, det kommer bli super fint. Kram

2 Yvonne:

skriven

Det där lapptäcket är precis i din smak så som jag lärt känna dig via bloggen. Kommer att bli dunderfint hos er. Tänk vad fint att ha en händig och snäll svärmor! Nu hoppas jag att sommarvärmen kommer tillbaka så att vi får fortsätta att skörda de ännu omogna godsakerna i trädgården.
Ha det gott i blötan! Kram

Kommentera här: