Helgen, augustis sista!

Så var det söndagskväll igen.
Helgerna går så fort.
 
Shopping, familjemys och hemmafixande.
Vi har tagit vara på helgen och jag tycker det har varit en riktigt bra helg.
Sista sommarhelgen, augusti skall tacka för sig snart.
 
Än känns det som sommar och jag har passat på att njuta lite av solen idag.
Tog min bok och en brassestol och satte mig i solen i eftermiddag, fick ett par sköna timmar  i solen.
Fladdrande fjärilar på promenaden bekräftade att sommaren dröjer sig kvar.
 
 
I trädgården blommar just nu mina solrosor som allra bäst.
Sparade fröna från förra årets solrosor och se så vackra de är.
 
 
Ikväll har vi rensat lingon.
Det är riktigt tråkigt tycker jag.
Roligare att plocka än att rensa.
 

Har varit på Gammalt & Nytt i Fröslida idag.
Såg en grej där som jag kanske måste köpa, skall fundera till nästa söndag!
 
Nu skall jag ta hand om min svullna arm som blivit stucken av något flygfä idag.
Och nu  har givetvis bettet lyckats svullna upp och värker som satan.
Hur kommer det sig att alla bitedjur och illtyg skall bita just mig som är allergisk mot dem?
Imorgon när jag drar till skogs är det bäst att ta på skyddsdräkt;-)
 
Hoppas ni haft en fin sensommarhelg!
Kram P
 
 
1 visells.blogg.se:

skriven

Mycket odjur som är ute efter en, har alltid med mig allergitabletter. Ha en bra kväll. Kram

2 Anonym:

skriven

Din blogg är så trevlig att läsa. Du verkar se ljust på tillvaron för det mesta! Jag blir glad av att läsa och titta på dina vackra bilder. Tack!

/Annie

Svar: Hej Annie,Tusen tack för den fina kommentaren. Jag blir så glad när ni läsare kommenterar. Tyvärr är det få som gör det.
Kul att höra att du blir glad av min blogg, det är lite det den går ut på. Att njuta av livet varje dag. Även om en dagar är tunga finns det något vackert att se eller uppleva. Fortsätt gärna titta in hos mig. Du är så välkommen! Kram från mig.
Petra Svensson

3 Yvonne:

skriven

Solrosor är underbara! Härligt att ni hittat så mycket lingon. Jag tycker det är roligt att rensa lingonen, trillar dem på ett gammalt lakan och ser högen av rensade, vackra bär öka i bunken i knät.
Tråkigt att du är allergisk mot insektbett. Hoppas att du har någon medicin du kan ta som lindrar. Det finns ju så många olika bitiga flygande individer, även om de i år har varit mycket få i antal.
Tack för alla fina kommentarer du lämnar hos mig fina bloggvän!
Krya på dig och ha det gott! Kramisar

Kommentera här: