Bäääää

På lunchpromenaden idag gick vi till fårens hage.
En bit från jobbet bor de söta små lamm och får.
 
Idag var de så nyfikna och kom och hälsade på oss vid stängslet.
Så länge fåren är lamm är de otroligt söta tycker jag.
 
 
De svarta lilla lammet låg så fint i det torra fjolårsgräset och vilade sig.
 
 
Den här lilla godingen var sötast av dem alla tyckte jag.
Med sin vita ulliga kropp och nougatbruna huvud.
Bääääästa lammet i hagen!
 
 
Mitt favvolamm tittade efter mig när vi tillbaka till jobbet.
Djurvän som jag är ropade jag - Hej då fåren och lammen, ses en annan dag.
Bääää bäääää, hörde vi dem ropa efter oss.
Ulliga gulliga lammen!
 
En mysig lunchrunda som gav mig extra energi för att fixa eftermiddagen.
Härligt!
Kram P♡
 
 
1 Anonym:

skriven

Härligt! Lammen är verkligen gulliga, fast jag gillar även de vuxna fåren. De är väl inte precis gulliga, men fina.
Bra att ha så fina promenadstråk i närheten på lunchen.
Ha det fint! Kram

Kommentera här: