Solvarma kinder

Vilken fantastisk vårvärme.
Runt 17-18 grader och strålande sol.
Så nu när helgens skall sammanfattas sitter jag med solvarma kinder och känner mig så nöjd med helgen.
 
Började med att åka och handla blommor, jord lite annat smått och gott.
 
Drog igång med att plantera Hortensior på uteplatsen på framsidan.
De stora krukorna rymmer ju hur mycket jord som helst.
Kom på att jag kunde lägga frigolitblock i botten för att spara på jorden.
Sen var det bara att ösa i jord och plantera.
 
 
Möblerna plockades också fram.
Skurades rena och fräscha.
Så idag kunde vi premiärfika på uteplatsen i solen.
 
 
 Med solen och värmen kommer alla insekter och fjärilar fram.
Maya bara älskar att jag de stackars fjärilarna.
Här har hon hittat en bra plats vid trädgårdsdammen att hålla span ifrån.
 
 
Gårdagen avslutades med en flaska vin på grannarnas altan.
Härligt att sitta här och njuta av solnedgången tillsammans med våra fina grannar!
 
 
Idag har vi fortsatt greja här hemma.
På förmiddagen var det röj i trädgården.
En Nässelfjäril landade på fönsterblecket en stund för att vila.
Så vacker där i solen (på säkert avstånd från fjärilsjägaren Maya).
 
 
Vid lunchtid var det dax att tända grillen.
Min lillebror Lasse och Rebecca var bjudna hit på mat idag.
Efter middagen hjälptes Lasse och Patrik åt att laga gräsklipparen.
Jag och Rebecca tog en cykeltur till Gammalt & Nytt i Fröslida.
Hittade en söt liten kanna att ha blommor i.
 
 
Vilken härlig helg vi har haft.
Nu börjar Sommartiden♥
 
Hoppas ni haft en skön helg alla glada,
Kram P♡
1 Anna Törngren:

skriven

Förstår att du haft en underbar helg. Rosévin måste jag köpa till nästa helg!

Kramar
Anna som gräver och gräver och packar och packar

Kommentera här: