Mera pyssel

Idag blev det lite ändrade planer.
Skulle passat min systerdotter men hon stannar hos mormor och morfar till imorgon,
på grund av en liten bacillusk.
 
Vi började dagen med en långfrukost och en långpromenad.
Härligt väder på förmiddagen, +2 grader och grått;-)
 
Sen satte jag igång att pyssla.
Jag höll till på baksidan av huset i uteköket.
Under vinterhalvåret är det en perfekt plats för pyssel med mossa och ris och annat från skogen.
 
Först ut var tillverkning av en stjärna till vår grind.
Men röd Kornell, ståltråd och och en tång skapade jag en ☆.
Sen hängde jag den på grinden, se vad fint det blev.
 
 
 
Nästa grej att få till var ett mosshjärta som jag placerade i växthuset,
bredvid min julpingvin och min plantering med julrosen.
 
 
I eftermiddag var det julmarknad i Torup.
Det mest exotiska på denna marknad var nog......
 
 
Jodå, en livs levande Kamel.
Den var utlånad av Cirkus Olympia.
Tomten var på konsum och serverade glögg.
Kul att se att säsongsarbetare som Tomten kan få lite ströjobb upptill;-)
Jag menar, annars måste han ju tjäna enorma summor på en dag,
för att kunna livnära sig på den lönen hela året.
Hi hi.
 
 
 
 
Nu väntar vi på att kvällens middag skall bli klar.
Det serveras Wapnöostgratinerad kycklingfile med Hasselbackspotatis och rödvinssås.
 
 
Tack för att du tittade in,
ha en skön lördagskväll.
KRAM Petra♥
 
 
 
1 Gun Kraft:

skriven

Det var roligt att träffa dig idag och att jag kunde tala om för dig att jag gillar din blogg. Jag blir glad över att få inspiration av din sida. Ha en fortsatt fin december med allt som hör till .Med vänlig hälsning Gun Kraft.

Svar: Hej Gun, vad kul att du kommenterade mitt inlägg. Blev så glad idag när du sa att du gillar bloggen!Jag försöker blogga om sådant som gör mig glad och sådant jag tycker är fint och vackert. Välkommen att kika in när helst du får lust.
Jag önskar dig en fin första advent och krama Roland från mig.
Kram Petra
Petra Svensson

2 Solglitter:

skriven

Hejhej! Så glad jag blev av ditt besök hos mig :)
Vad bra att du lämnade en kommentar så att jag kunde hitta hit till dig.
Vilket fint pyssel du gjort!!
Jag gillade särskilt mycket din fina stjärna :)
Visst är det trevligt att man kan göra så mycket själv av vad naturen har att ge!
Önskar dig en fin advent och en skön fortsättning på helgen
Kram Lollo

Svar: Vad gulligt av dig att kika in på min blogg. Jag lägger in dig i favoriterna och kollar in din blogg hädan efter. Ha en fortsatt fin helg.
Petra Svensson

3 Yvonne:

skriven

Så fint du gjort till advent! Mysig lördag har du också haft. Hoppas att söndagen blir lika skön!
Kram

Svar: Tack, ja imorgon är det dax att tända första ljuset.Kram till dig.
Petra Svensson

Kommentera här: