Shopping och gemenskap

Idag tog jag några timmars ledigt från jobbet.
Jag, min syster, Isabell och mamma har varit i Ullared.
Lite shopping och en fikapaus!
Hade hoppats mycket på att hitta nåt skoj på MQ Outlet men icke sa nicke.
Men inne på Gekås hittade jag bland annat ett par toppar, solspray och en ljusslinga till uterummet.
En härlig eftermiddag!
 
Ikväll har vi varit hos grannarna och plockat rabarber.
Mumsigt är det ju.
Skall koka kräm på några och ge grannarna imorn. Jag lovade göra det som tack.
Till oss bakar jag nog en god paj till helgen.
 
 
Vi satt på grannarnas veranda och drack lite gott och pratade länge ikväll.
De har så vacker utsikt mot Nissan 
Kvällen var alldeles ljum och skön.
Tog ett par bilder på deras fina katt Mjau.
Titta så fin han är!
 
Här sitter Mjau.
 
Ikväll innan vi gick in bar jag in min nyinköpta Änglatrumpet i växthuset.
Nu skall den få stå där tills jag hittat en bra stor kruka.
Sen får den flytta till ett skyddat läge på nya uteplatsen.
Nån som vet hur man sköter en sån här stolthet?
 
 
Imorgon är det friday lovely friday♡
 
Ha det fint alla glada.
KRAM♥
 
 

Kommentera här: