What a day

Idag har jag varit uppe tidigt.
Jag skulle passa Patriks brorsbarn idag.
Filippa och Ludwig, de skulle vara hos mig medan deras pappa Johan och Patrik spelade golf
Vi hade en jättekul förmiddag tillsammans. 
Efter lite filmmys på morgonen var vi ute och länsade vår trädgård på smultron och hallon.
Sen åkte vi hem till mina föräldrar för att åka traktor och fyrhjuling. 
Barnen hade superkul!
Efter en stunds lek och fika åkte vi hem till oss och åt middag.
 
Knäppte många bilder men har inte frågat om lov att lägga dem på bloggen så inga bilder från dagen med de fina barnen hamnade här idag, en annan dag kanske.
 
Resten av dagen har varit en lugn hemmadag.
Promenad och fika ute i solen.
Knäppte en bild som jag skall göra en tavla av så småningom. 
Blev mycket nöjd med den om jag får säga det själv.
 
 
Ikväll kollar vi på tv för första kvällen på länge, den lilla regnskuren som drog förbi idag väckte alla mygg och knott och därför går det liksom inte sitta ute ikväll.
Just nu mullrar åskan i kanterna som pappa brukar säga.
Jag vill inte ha åska i natt, jag HATAR åska.
Har upplevt alltför många hårda och otrevliga åskoväder i min barndom. 
Så jag hoppas den drar undan tills vi skall sova.
 
Har tagit en god kopp Cappuccino alldeles för sent, men vaddå då?
Det är ju semester, stannar ändå uppe ett tag till och väntar ut åskan.
Mullrar på bra mellan skogarna och Nissan nu!
Äckligt vita blixtrar lyser upp kvällshimlen!
Usch och fy!
Bort bort bort nu otäcka åska.
 
 
 
Jag tror jag skall surfa in och kolla på lite se och göra i Stockholm innan jag är redo för att krypa ner i sängen.
Om två veckor drar vi till den kungliga huvudstaden för ett par dagar i storstadens myller och härliga puls.
Lovely, I like♥
 
1 Yvonne:

skriven

Usch ja, åska är inte kul. Hoppas att ni klarade er skapligt från den. Vi har hitintills haft tur i sommar och bara haft den på avstånd. Det kan den få fortsätta med. Härligt att du haft trevliga upplevelser innan.
Ha det gott! Kram Yvonne

Kommentera här: