Gränna & Visingsö

Idag har vi varit på endagsresa till Gränna & Visingsö.
Gränna och Visingsö bjöd på strålande sol och 26 grader.
Första stoppet blev frukost med utsikt över Vättern. 
 
 
Åkte båten över till Visingsö, det tog si så där 20 min.
Efter en god lunch tog vi en tur med Remmalagen.
En tur med fina hästar och vagn.
 
 
Har inte åkt Remmalagen sedan jag gick i skolan och vi var på skolresa på Visingsö.
Turen är en timme och går från Hamnen till Kumlaby.
Här kan man om man vill ta sig upp i det mörka och trånga kyrktornet.
Men eftersom vi varit där innan och det dessutom var ganska lång kö så hoppade vi över det denna gången.
Men knäppte lite kort i alla fall.
 
 
Efter några timmar på Vätterns pärla tog vi båten till Gränna.
Strosade omkring och kollade på Polkagriskokerierna och handlade med oss lite godsaker hem.
En eftermiddagsfika mitt i Gränna och en glass vid hamnen, sen ville vi åka hemåt.
Stannade till på en loppis utmed vägen och hittade en tavla som jag tyckte var så fin.
Så denna slog jag till på, 50 kr tyckte jag var ett fynd.
 
 
 
Vi har haft en jättefin dag.
Är ganska trött nu så det får bli sängen tidigt ikväll.
 
Hej svejs!
1 Yvonne:

skriven

Härlig tur ni varit på. Visingsö är fint. Vi cyklade runt där för en del år sedan och var uppe i kyrktornet, hua vad trångt det var att ta sig upp o ner.
Fin tavla du fyndade.
Kram yvonne

Kommentera här: