Grådassiga tisdag

 
 
Vilken sömning dag det var idag då!
Kändes som en dag jag gärna hade kurat ner mig i
soffan med en bok och en sprakande brasa, men icke.
Jag säger som Karl-Bertil Jonsson,
"Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund varpå samhället vilar."
Idag efter jobbet har jag varit och fixat en födelsedagspresent.
Min fina svägerska Rebecca fyller nämligen år imorgon.
Så nu är det bara inslagningen av presenterna kvar.
Det får jag ta en annan kväll, har tid på mig för kalaset är på lördag.
Imorgon skall det bli STORM!
Jag skall gå ut och plocka in mina lyktor och andra lösa föremål innan
det är läggdax. Bäst jag tar med ficklampan. Rädda det som räddas kan.
Mitt lilla fågelhus får nog oxå flytta in så det inte blåser iväg.
 
 
Fåglarna har ju ett par hus till att äta i här hemma så de blir inte
utan mat när stormen drar in, om den gör det?
Usch, ingen Gudrun 2 bara!
 
Idag gick jag rakt i en reklam och lågprisfälla.
Den här osten som jag sett reklam för såldes nu till extrapris!
Jag borde ju "anat ugglor i mossen" redan när jag såg att den såldes för 7,90:-
 
Men jag slog till och köpte den.
Jag säger bara No more Philadelphia med choklad för min del!
Har ni testat??? Om inte, så låt bli!
Ni kommer bli besvikna jag lovar.
 
 
Ikväll kollar vi på Bygglov och myser i soffan.
I fönstret står mitt fina loppisfynd med ett rosa blockljus och lite fina stenar,
det lyser så himla fint tycker jag.
 
Imorgon är det onsdag och jag har två födelsedagsbarn som skall grattas!
Min pappa och min svägerska.
Grattiskorten är postade idag, ordning och reda (inga pengar på fredag)
 
Tjingeling!
 
 
 

Kommentera här: