Ljuset återvänder!

 
 
Vad skönt att det börjar bli ljust lite längre på
eftermiddagarna. Nu kan jag gå ut och gå även de dagar som
jag jobbar till fem, som idag.
Så här ljust och fint var det när jag och Maya var ute och
promenixade ikväll vid halv sex.
 
 
 
Fina lilla Maya passade på att gå en rejäl runda och nosa på allt möjligt.
Ända ut till vägen skulle hon och där sitta och titta läääänge.
 
 
Sen när Maya var nöjd med att vara ute så var det dax för mig att
ta en promenad innan solen försvann ner i väster.
Eftersom min rygg mår bäst av att jag rör mig mycket så är det det som gäller.
Särskilt nu när den bråkar med mig var eviga dag.
Är så trött på det vissa dagar, så jag blir lite låg ibland:-(
Jobbigt, tycker jag.
Här utmed vägen slänger jag av lite ryggont i dikena och svär åt det onda.
 
 
Här i snön kan den ligga ryggvärken.
Tänk om det vore så enkelt att bli av med den!
 
Ikväll lyxade vi till det lite här hemma.
Jag lagade en ugnsomelett med kantarellstuvning till kvällsmaten.
Bland det billigaste man kan äta (om man som vi har svampar från i somras i frysen)
 och smakar ljuvligt gör det med!
 
 
Om en stund blir det till att mysa ner sig i soffan och kolla
på Maria & Mindy BFF.
Härliga brudar det där, tycker jag.
 
Ha det fint alla glada.
KRAM♥
 
 
 

Kommentera här: