Halleluja moment.

ÄNTLIGEN!
Efter ett haveri i diskmaskinen i onsdags kom äntligen
den lille reparatören idag.
Han lagade och vips så var den "as good as new".
Den lilla reparatören levde och brann för sitt yrke.
Han höll en hel liten predikan om hur man skall handskas med en diskmaskin.
Helst skulle man bara köra den när man typ har två timmar över att sitta och titta på den medan den diskar.
Lämna den inte ensam, ungefär så sa han!
Om du skall gå i från den under tiden den diskar se till att du är på samma våning.
Men -Hallå!!!!
Nummer 1;
Det är en diskmaskin ingen bebis som behöver tillsyn 24/7
Nummer 2;
Vi bor inte på Stockholms slott, har bara två våningar.
Så om jag går upp............ tror inte diskmaskinen skulle längta ihjäl sig.
 
Killen läser säkert diskmaskinsmanualer innan han skall nana.
Vi snackar lite lätt yrkesskadad kille.
OMG!
 
Ja ja, ett litet Halleluja moment var det ju i alla fall när vi slapp diska för hand ikväll.
Så okej med lilla föreläsningen kan jag tycka.
Jag fick tid att plocka blommor istället för att diska ikväll.
 
 
 
Sommarblommorna sjunger på sista versen nu och det gäller att njuta så länge det bara går.
Jag skall plocka in nya blommor så ofta jag bara hinner nu och frossa i allt det vackra så länge som möjligt.
Skulle samla frön idag men lägga sig i solen och läsa kändes mer lockande idag efter jobbet.
Slog mamma en pling när jag kom hem.
Hon sa direkt, -Ta du och njut i solen idag snart kommer hösten och regnet.
-Man får njuta så länge man kan.
Så jag lyssnade på mamma, släpade ut filten och kudden och lade mig och läste i solen en timme.
 
 
Nu kopplar vi av med kaffe, lite tv och tidning.
Jisses vad nya numret av Drömhem och Trädgård matchade min blombukett på soffbordet bra!
Ha en fortsatt skön tisdagskväll♡
 
 

Kommentera här: