Vårt sommar rum är klart!

 
Nu är det klart!
Rummet där vi spenderar den mesta "inne" tiden på sommarhalvåret.
Idag har vi fått klart allting i uterummet.
Gårdagens snabbrunda till IKEA löste det mesta.
Alla pelargoner har fått flytta in i uterummet.
Måste säga att de klarat vintervilan utomordentligt fint.
 
 
De nya härliga fåtöljerna blev precis så bra som vi tänkt oss.
En riktigt mysig liten höra har vi nu skapat.
Perfekt att sitta ner och ta ett glas vin eller en god kopp kaffe.
Tror det kommer bli många lata timmar i dessa stolar under sommaren.
Så klart blev det ugglekuddar i stolarna!
 
 
Här skall jag sitta och läsa och mysa på kvällarna.
Några tjocka danska inredningsmagasin ligger på bordet om man får lust
att slå sig ner och njuta en stund.
 
 
Idag har jag och min syster Lotta och systerdotter Isabell varit
på Gammalt och Nytt i Fröslida.
En härlig långpromenad tog vi dit.
Jag hittade en helt ny hemvävd trasmatta i härliga blåa färger.
Nu skall den bara knytas oxå. Det har jag aldrig gjort innan men det skall väl inte vara så svårt.
Kolla vilka härliga färger!
 
Bara 75:- som hittat!
 
En uggla hittade jag med.
Den passade perfekt i vår nya lilla hörna i uterummet.
 
 
Ikväll har alla vära krukor med penseer fått flytta in i växthuset.
Igår hade ett rådjur kalasat på alla blommande penseér och violer.
Så här såg det ut igår på morgon trappan.
Snacka om vandaler!
 
 
 
 
Är detta tacken för att jag så enträget matat dem med majs, morötter, äpplen
 och hö hela vintern?
Ja ja, men mata rådjuren med violer??? ICKE.
Så nu står alla krukor i väsxthuset och skall få växa till sig.
Det har varit en härlig och händelserik helg.
Nu laddar vi för en ny vecka. Kort som bara den.
Bara måndag och sen nästan fredag igen.
 
Ha det fint alla vårglada!
 
1 Yvonne:

skriven

Fint sommarrum du skapat! Ha det så skönt där! Rådjur är ena riktiga sabotörer, inte ett dugg tacksamma för vintermaten. Ha det gott! Kram Yvonne

Svar: Tack! Vi hoppas på många fina kvällar i uterummet. Kram på dig!
Petra Svensson

Kommentera här: