Mitt i veckan

Idag har jag frusit hela dagen.
Blåsten letar sig liksom in i husen en sådan här dag.
Vi har tänt en brasa ikväll.
På förmiddagen tog jag en promenad tillsammans med mamma.
Brrr, vad kallt det blåste.
I eftermiddag var det våffelkalas hos grannarna Ture och Gulli hemma i Vanered.
Mumsigt med våfflor och kaffe.
Ikväll har jag smakat på godiset på bilden.
 
 
Den lilla söta kannan och godiset har jag fått av Lotta & Mattias som tack för att jag
hjälpte till att passa Isabell när de var i Stockholm.
Visst är den lilla kannan söt!
Jag gillar den jättemycket och godiset....... MUMS säger jag bara.
Ikväll är det dax för mig att börja skriva i min nya dagbok.
Plockade fram den ur byrån nu ikväll.
Köpte den och pennan på Ordning och Reda i Stockholm i somras.
Det är jättesvårt att hitta fina dagböcker men där finns det alltid.
Som tur är kan man beställa den på nätet oxå.
Det finns massor av bra och fina anteckningsböcker mm på
 
Denna gången blev det en röd dagbok och en röd penna.
 
 
Det är något visst med att börja i en ny dagbok.
Alldeles oskriven och ren.
Nu skall den fyllas med händelser, känslor och tankar.
Varje kväll skriver jag, alla dagar hela året och har gjort så i massor av år.
Mitt sätt att sammanfatta dagen.
Tycker det känns bra!
 
 
1 Kristel:

skriven

Hur är det med min lilla Svensson nu då? På bättring? Tänker ofta på dig men har tydligen svårt att få ut tummen (så vart o gott där uppe ;)..) och bara ringa. Hoppas vi hörs snart! Det var en fin kanna du fått, en riktig Petra kanna. Kram på dig.

Kommentera här: