Sista söndagen i Januari

Så var det söndag! En iskall vind har svept över Kallarp hela dagen. Solen har inte riktigt orkat ta sig fram mellan molnen. Men vi ser framåt och har börjat planera för ett litet uteplatsbygge till våren. Har ingen uteplats på framsidan av huset där vi har morgonsol så det skall det bli till våren. En plats som ansluter till trädgårdsgången så det blir enhetligt och lättskött. Jag har tänkt mig att bygga en slags spaljé av armeringsnät, för att skärma av lite, där Klematis och Humle skall få klättra. Jag har en bild i huvudet på hur det skall bli. Tänker även mig ett par stora krukor som skall stå i mitten längst fram vid gräsmattekanten. I dessa skall jag plantera Bambu som rasslar härligt i vinden. Mellan krukorna med bambu har jag tänkt placera min lilla "betongbänk" som jag fått från jobbet. På denna tänker jag mig sittkuddar i somriga färger. På så sätt får man några extra sittplatser till goda vänner som kommer på besök. Ja, möbler skall vi så klart oxå ha! Vi har tänkt oss en liten sådan där opraktisk men vansinnigt fin soffgrupp i konstrotting. Vad tror ni om detta projekt?

  
  
Men det är långt till våren, så vi får väl se hur projekt "uteplats" utvecklar sig!


 I eftermiddag har jag bakat härliga chokladmuffins, var tvungen att testa de söta muffinsformarna jag köpte för ett tag sedan. Blåa och röda med vita prickar.


Efter fikan blev det en promenad ute i isvinden. Vinden var så kall att det kändes som -15 grader eller något. Det var så skönt att komma in efter den kalla vinterpromenaden. Resten av denna söndag har vi spenderat i soffan. Bäst att kura in sig i den fina filten som vi fick av svärmor i julklapp. Tycker den är så fin!



Nu skall jag äta en god frukt och läsa lite i Sofis Mode innan det är dags att göra sig redo för natten och ladda för en ny vecka. Längtar nästan lite till jobbet eftersom jag inte varit där sedan i tisdags på grund av förkylningen.
Ha det gott alla fina där ute! Kraaam.

Kommentera här: