Vintern, var är du???

 
Vart tog vintern vägen?
+6 grader och regn idag, i landet har påskliljelökarna börjat titta upp.
Jag vill ha snö och minusgrader, tack!
Jag inbillar mig att alla basillussker dör i minusgrader.
För de gör dem väl?
Idag har jag legat nerbäddad i soffan det mesta av dagen och kurerat min förkylning.
Förmiddagen spenderade jag med min Julklappsbok av Maria Montazami.
Härliga Maria, man kan ju bara INTE gilla henne.
 
 
Efter middagen tog jag och Patrik en promenad i det snea regnet.
Skönt att komma ut lite och med regnstället och mössa på så gick det fint.
Sen kröp jag tillbaka in i myskläderna och ner i soffan igen.
En stor mugg kaffe och en lussekatt satt fint efter vår gårunda.
 
 
Nu väntar vi på mamma och pappa som skall komma och äta med oss ikväll.
På kvällens meny står:
 
Glögg med tilltugg
♦♦♦
Viltmarinerad fläskfilé med Hasselbackspotatis och Rödvinssås
♦♦♦
Glace au Four och kaffe
♦♦♦
 
Hoppas detta faller mor & far i smaken.
 
Jag har piffat lite med dukningen.
Tyckte det blev ganska fint.
 
 
Imorgon är det årets allra sista dag.
Hur skall ni fira?
Fest, eller bara mysa hemma?
Vi skall bara mysa hemma, och med tanke på förkylningen känns det helt ok.
Får knäppa lite bilder på nyårssupén och lägga ut här.
Vi skall ge oss på att flambera oxfilé, undrar hur det skall gå!
 
Nähä, nu är det snart dax att värma på glöggen och fixa tilltugget.
Ha en skön kväll.
KRAM♥
 
1 Anna Törngren :

skriven

Hoppas du mår lite bättre.
Jag gav förkylningen en dag på sig att bli klar så idag VILL jag så in i hoppsan vara friskare så jag skiter i att känna efter.
Kram
Annapanna med varm vetekudde runt nacken

Kommentera här: